اعلام تاریخ و مدارک مصاحبه پذیرفته‌شدگان اولیه آزمون دکتری نیمه‌متمرکز ۱۴۰۲ (سازمان سنجش آموزش کشور) در دانشگاه معارف اسلامی

اعلام تاریخ و مدارک مصاحبه پذیرفته‌شدگان اولیه آزمون دکتری نیمه‌متمرکز ۱۴۰۲ (سازمان سنجش آموزش کشور) در دانشگاه معارف اسلامی

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

ضمن عرض تبریک به مناسبت قبولی در مرحلۀ اول آزمون ورودی دکتری (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۲ سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه معارف اسلامی به اطلاع می‌رساند:

 

اسامی اعلام شده توسط سازمان سنجش، چند برابر ظرفیت دانشگاه می‌باشد که پس از انجام مصاحبه علمی (به صورت حضوری)، در صورت کسب حدنصاب لازم، حداکثر از ۴ نفر در دوره روزانه (زن و مرد) و ۲ نفر در دوره نوبت‌دوم (زن و مرد) در هر رشته به‌عنوان پذیرفته‌شده نهایی توسط سازمان سنجش آموزش کشور جهت ثبت‌نام در دورۀ دکتری به دانشگاه معارف اسلامی معرفی خواهند شد (ورودی بهمن ۱۴۰۲). لازم به ذکر است سهمیه هیئت علمی (در صورت کسب حدنصاب علمی) مازاد بر ظرفیت کل محاسبه می‌شود. بر این اساس لازم است:
کلیه قبول‌شدگان مرحله اول دوره‌های روزانه و نوبت‌دوم، مدارک مورد نیاز به شرح ذیل را در بازه زمانی ۷ تا ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ فقط در ساعات اداری، به آدرس ذیل و به صورت حضوری، تحویل کارشناسان گروه‌ها نمایند:

جناب آقای هاشم‌زاده (۳۲۱۱۰۲۹۱ ـ ۰۲۵) رشته مدرسی تاریخ و فرهنگ و تمدن اسلامی. (طبقه اول اتاق ۱۰۶)
جناب آقای منصفی (۳۲۱۱۰۵۶۲ ـ ۰۲۵) رشته‌های مدرسی معارف قرآن و حدیث و مدرسی اخلاق اسلامی. (طبقه دوم اتاق ۲۱۳)
جناب آقای موحدکیا (۳۲۱۱۰۶۱۶ ـ ۰۲۵) رشته‌های مدرسی انقلاب اسلامی و مدرسی مبانی نظری اسلام. (طبقه دوم اتاق ۲۱۳)

 

تبصره ۱: داوطلبانی که ساکن شهر قم نیستند می‌توانند مدارک مربوطه را با پست پیشتاز ارسال نمایند، به‌صورتی‌که حداکثر تا تاریخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ به دست کارشناسان گروه‌ها برسد؛ بعد از این تاریخ، مدرکی پذیرفته نخواهد شد و امکان مصاحبه نیز وجود نخواهد داشت.
تبصره ۲: داوطلبانی که برای تحویل مدارک در تاریخ‌های ذکر شده با مشکل مواجه هستند، برای هماهنگی‌های لازم جهت تحویل مدارک، با کارشناسان مربوطه تماس حاصل نمایند.

 

آدرس دانشگاه
قم، بلوار امین، ابتدای بلوار جمهوری اسلامی، بین کوچه ۴ و ۶، پلاک ۷۲، دانشگاه معارف اسلامی؛ تلفن: ۳۲۱۱۰۱ ـ ۰۲۵ و ۳۲۱۱۰۲۰۰ ـ ۰۲۵.

 

تذکر مهم: انجام مصاحبه منوط به ارائه کامل مدارک زیر می‌باشد و در صورت عدم مراجعه در تاریخ‌های ذکر شده جهت تحویل مدارک (یا ارسال پستی)، به‌هیچ‌عنوان امکان مصاحبه وجود ندارد و داوطلب حذف خواهد شد و هیچگونه اعتراضی نیز وارد نخواهد بود. افرادی که با دلیل موجه قادر به تحویل کامل مدارک مصاحبه در تاریخ‌های مقرر نیستند، حداکثر تا پایان وقت اداری ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ جهت ثبت‌نام برای مصاحبه با کارشناسان مربوطه تماس حاصل نمایند.

 

مدارک لازم جهت انجام مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ (سازمان سنجش آموزش کشور)
۱. پرینت رسید پرداخت هزینه مصاحبه به مبلغ ۲/۰۰۰/۰۰۰ (دو میلیون) ریال قابل پرداخت از طریق سامانه یکپارچه پرداخت وجوه خدمات سایت دانشگاه معارف اسلامی.
۲. تکمیل فرم اطلاعات فردی و سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری. (دریافت فایل: PDF ـ Word)
۳. تکمیل فرم رزومه. (دریافت فایل: PDF ـ Word)
۴. تکمیل فرم معدل (مخصوص افرادی که سال آخر تحصیل خود هستند و مدرک خود را دریافت نکرده‌اند). (دریافت فایل: PDF)
۵. ارائه حکم کارگزینی و تکمیل فرم اعضای هیئت علمی (مربوط به افرادی که سهمیه هیئت علمی دارند). (دریافت فایل: PDF)
۶. پرینت کارنامه اعلام نتایج اولیه داوطلب در آزمون نیمه‌متمرکز دکتری ۱۴۰۲. (لینک مربوطه)
۷. پرینت کارنامه انتخاب رشته داوطلب در آزمون نیمه‌متمرکز دکتری ۱۴۰۲. (لینک مربوطه)
۸. ارائه کپی برابر با اصل یکی از مدارک تحصیلی زیر:

• دانشنامه سطح سه حوزوی.
• دانشنامه کارشناسی‌ارشد مدرسی معارف اسلامی.
• مدرک سطح دو به انضمام دانشنامه کارشناسی‌ارشد مرتبط.
• مدرک اتمام کفایتین (اتمام پایه ده کتبی) به انضمام دانشنامه کارشناسی‌ارشد مرتبط.
• حکم کارگزینی اعضای هیئت علمی گروه‌های معارف اسلامی (رسمی‌قطعی یا رسمی‌آزمایشی) مورد تأیید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به انضمام دانشنامه کارشناسی‌ارشد.
• مدرک خبرگان بدون مدرک (مورد تایید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها).

۹. ارائه کپی برابر با اصل مدرک کارشناسی (سطح ۲).
۱۰. کپی ریزنمرات مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد (سطح ۲ و سطح ۳).
۱۱. کپی تمام صفحات شناسنامه (یک نسخه).
۱۲. کپی کارت ملی (یک نسخه).
۱۳. یک قطعه عکس ۴*۳ تمام رخ و جدید (پشت‌نویسی شده).
۱۴. کپی کارت پایان‌خدمت یا مدرکی که وضعیت نظام‌وظیفه را مشخص نماید (مخصوص برادران).
۱۵. داوطلبانی که سن‌شان بیشتر از ۴۰ سال می‌باشد: ارائه نامه رسمی از دانشگاه‌های محل تدریس مبنی بر تدریس در دو ترم گذشته در گروه‌های معارف اسلامی به همراه تصویر مجوز تدریس ۳ ساله مورد تأیید معاونت آموزشی و پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها.
۱۶. کلیه مستندات مربوط به سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی و تحقیقاتی (در روز مصاحبه، آورده شود).
۱۷. مدارک مندرج در سایت سازمان سنجش در رابطه با مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ نیز مدنظر قرار بگیرد. (لینک مربوطه)

تذکر ۱: کسانی که به دلائل موجه قادر به ارائه اصل مدارک‌ مندرج در بندهای ۸ و ۹ نمی‌باشند، لازم است اصل گواهی تأییدشده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش‌عالی محل اخذ مدرک را به همراه داشته باشند و در غیراین‌صورت فرم تعهد تحویل مدرک را تکمیل و تحویل دهند:

ـ فرم تعهد مربوط به تحویل مدرک مقطع کارشناسی‌ارشد/ سطح ۳
ـ فرم تعهد مربوط به تحویل مدرک مقطع کارشناسی/ سطح ۲

تذکر ۲: در صورتی که داوطلب مدارک لازم برای انجام مصاحبه را نداشته باشد، علاوه بر اینکه مصاحبه انجام نخواهد گرفت، وجه پرداختی نیز به هیچ وجه مسترد نمی‌گردد.

مصاحبه علمی برای پذیرفته‌شدگان مرحله اول کلیه رشته‌ها در بازه زمانی ۳۰ خرداد تا ۲ تیر ۱۴۰۲ برگزار خواهد گردید.
لازم به ذکر است تاریخ و ساعت دقیق مصاحبه هر داوطلب، متعاقباً از طریق همین سایت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

جهت برنامه‌ریزی برای زمانبندی مصاحبه، داوطلبانی که قصد شرکت در مصاحبه را دارند علاوه بر تحویل مدارک در وقت مقرر، حداکثر تا تاریخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲، مشخصات خود را با فرمت زیر به ایتای ۰۹۹۲۲۵۸۶۹۷۲ ارسال نمایند:

فرمت متن مورد نظر جهت ارسال به ایتا: «نام خانوادگی+نام+رشته+مقطع+دوره»

 

تذکر مهم ۱: در صورتی‌که قصد شرکت در مصاحبه چند رشته را دارید (به شرط انتخاب کد رشته و کسب حدنصاب مربوطه)، برای هر رشته حتماً به طور جدا گانه متن مورد نظر را ایتا نمایید.
تذکر مهم ۲: در صورتی‌که قصد شرکت در مصاحبه یک رشته و در هر دو دوره (روزانه و نوبت دوم) را دارید (به شرط انتخاب کد رشته و کسب حدنصاب مربوطه)، برای هر دوره حتماً به طور جدا گانه متن مورد نظر را ایتا نمایید.

 

تذکرات مهم
۱. با توجه به اینکه برای هر رشته، مصاحبه جداگانه برگزار خواهد شد، لذا ضروری است برای هر رشته، هزینه مصاحبه به طور مجزا پرداخت و پرینت رسید آن ارائه گردد. لازم به ذکر است افرادی که در یک رشته در دو نوبت روزانه و نوبت‌دوم برای مصاحبه دعوت شده‌اند و قصد شرکت در هر دو را دارند، پرداخت هزینه یک مصاحبه کفایت می‌کند.
۲. حضور داوطلب در ساعات تعیین‌شده (که متعاقباً از طریق همین سایت اعلام خواهد شد) برای مصاحبه الزامی است و این زمان غیرقابل تغییر است و عدم حضور به منزله غیبت و انصراف تلقی می‌شود.
۳. آن ‌دسته از معرفی‌شدگان برای مصاحبه که متقاضی استفاده از سهمیه مربی هستند، موظف به ارائه گواهی معتبر در این خصوص می‌‌باشند. لازم به توضیح است مطابق ضوابط مربوط، منحصراً مربیان آموزشی رسمی (آزمایشی یا قطعی) تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش‌عالی (دولتی و غیردولتی) و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی، مجاز به استفاده از سهمیه «مربی» در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌‌متمرکز سال ۱۴۰۲ می‌‌باشند؛ لازم به تأکید است مربیان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش‌عالی می‌بایست واجد شرایط مطابق توضیحات صفحات ۱۰ و ۱۱ دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری سال ۱۴۰۲ سازمان سنجش آموزش کشور باشند.

تبصره ۱: داوطلب مربی در صورتی می‌تواند ادامه‌تحصیل دهد که دانشگاه محل خدمت او موافقت کند و موافقت دانشگاه محل خدمت باید قبل از ثبت‌نام در آزمون اعلام شود.
تبصره ۲: داوطلبان پذیرفته‌شده با استفاده از سهمیه مربی (مازاد بر ظرفیت) در تمام دوره‌های روزانه و غیرروزانه (نوبت‌دوم و…) ملزم به پرداخت شهریه هستند و پرداخت این شهریه در صورت نیاز دانشگاه محل خدمت به تخصص آنها با رعایت آیین‌نامه‌های داخلی و امکان انجام تعهدات بعد از دانش‌آموختگی حداکثر به مدت چهار و نیم سال بر اساس مصوبه هیأت امنا بر عهده دانشگاه محل خدمت و در غیراین‌صورت بر عهده خود مربی است.

۴. هر کدام از فعالیت‌های علمی، پژوهشی و آموزشی (کتاب، مقاله، ترجمه، مدرک زبان معتبر (تافل، تولیمو، آیلتس و MSRT)، تدریس، کنفرانس علمی و…)، اجرایی، تبلیغی و فرهنگی داوطلبان و همچنین نمره پایان‌نامه و معدل دوره کارشناسی‌ارشد، دارای امتیاز مربوط به خود در مصاحبه است و تنها در صورتی این امتیازات محاسبه می‌شود که فرد، در روز مصاحبه، اصل مدارک مورد نظر را به صورت کاملاً مستند ارائه کند؛ صرف نوشتن در فرم سوابق و رزومه و یا اعلام شفاهی و موکول کردن ارائه مدارک به روزهای بعد از مصاحبه، امتیازی را برای داوطلب به همراه نخواهد داشت و هیچ اعتراضی در این موضوع وارد نخواهد بود.
۵. کلیه داوطلبان می‌بایست یک نسخه از پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد و یا سطح ۳ را نیز برای روز مصاحبه همراه خود بیاورند؛ دانشجویان آموزش‌محور لازم است به جای پایان‌نامه، گزارش سمینار آموزش‌محور را ارائه نمایند.
۶. کلیه داوطلبانی که مرحله کتبی و بررسی سوابق علمی و مصاحبه ارزیابی تخصصی را با موفقیت به اتمام برسانند و پس از اعلام نتایج توسط سازمان سنجش آموزش کشور در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی دانشگاه معارف اسلامی قرار گیرند، توجه داشته باشند که پذیرش آنها بصورت مشروط و با اخذ تعهدات ذیل است و پذیرش نهایی و قطعی منوط به تأیید صلاحیت عمومی آنها از سوی دبیرخانه گزینش دانشجو و سازمان سنجش آموزش کشور و مدیریت جذب و ارزشیابی معاونت آموزشی پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، خواهد بود.

ـ تعهد کتبی مبنی بر تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی در وبگاه سازمان سنجش آموزش کشور و ارائه تصویر آن برای درج در پرونده تحصیلی.
ـ تعهد مبنی بر عدم ثبت‌نام در سایر مؤسسات پذیرنده دانشجوی دکتری.
ـ تعهد کتبی مبنی بر ثبت‌نام در سامانه گزینش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و انجام مصاحبه مربوطه.

 

توجه: داوطلبان پذیرفته‌شده در مرحله اول رشته‌های مدرسی معارف اسلامی، علاوه بر مصاحبه علمی که توسط دانشگاه‌ها انجام می‌گیرد می‌بایست در سامانه گزینش نهاد رهبری نیز ثبت‌نام نمایند. عدم ثبت‌نام در سامانه گزینش نهاد رهبری و عدم انجام مصاحبه مربوطه، باعث حذف اسم داوطلب از پذیرفته‌شدگان نهایی خواهد شد و هیچگونه اعتراضی وارد نخواهد بود.

 

سامانه گزینش نهاد رهبری

 

۷. عدم مراجعه در زمان مقرر مطابق جدول زمانی مصاحبه (که متعاقباً اعلام خواهد شد)، به منزله انصراف داوطلب از پذیرش در کدرشته ‌محل یا کدرشته ‌محل‌های انتخابی مربوطه تلقی می‌گردد و هیچگونه اعتراضی مورد قبول نخواهد بود.
۸. دوره نوبت‌دوم (شبانه)، دارای شهریه می‌باشد. جهت مشاهده میزان شهریه کلیک کنید.
۹. پذیرفته‌شدگان نهایی، ورودی بهمن ماه ۱۴۰۲ خواهند بود.
۱۰. پذیرفته‌شدگان نهایی جهت ارائه اصل مدرک کارشناسی‌ارشد (سطح ۳) تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ فرصت خواهند داشت.
۱۱. امتیاز آزمون ۵۰ درصد، امتیاز سوابق آموزشی و پژوهشی ۲۰ درصد و امتیاز مصاحبه ۳۰ درصد می‌باشد؛ لازم به ذکر است مصاحبه تخصصی در حیطه رشته مربوطه و در حد کلیه کتب مرجع و اصلی می‌باشد و محدود به منبع خاصی نیست.
۱۲. نتیجه نهایی آزمون ورودی نیمه‌متمرکز دکتری سال ۱۴۰۲، از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد؛ خواهشمند است، نتایج نهایی را به هیچ‌عنوان از دانشگاه پیگیری نکنید.

 

سامانه یکپارچه پرداخت وجوه خدمات دانشگاه معارف اسلامی

منبع خبر: معاونت آموزشی