مدیر آموزش
شرح وظایف
- كليه امور آموزشي دانشجويان در حوزه فعاليت اين مديريت قرار گرفته و مهمترین آنها به شرح زیر انجام میگیرد:
- انجام مراحل مختلف تبليغات مربوط به پذيرش دانشجو
- ثبتنام و تشکيل پرونده داوطلبان ورود به دانشگاه بر مبناي مقررات و آييننامههاي مصوب
- پاسخگويي به سؤالات داوطلبان و مراجعين پيرامون شرايط ومراحل ثبت نام
- تمهيد مقدمات براي برگزاري جلسات آزمون کتبي
- انجام کليه مراحل طراحي سؤالات آزمون پایان ترم، امتحان جامع
- انتخاب واحد و امور مربوط به حذف و اضافه
- برنامه ريزي براي برگزاري آزمون هاي پذيرش دانشجو در مقاطع مختلف
- هماهنگي با مديريت گروههاي مختلف براي پذيرش دانشجو در مقاطع ارشد و دکتري
- برنامهريزي برگزاري جلسات آزمون مصاحبه علمی برای پذیرفته شدگان ارشد و دکتری
- مکاتبه برای اخذ تأییدیه تحصیلی مقطع قبلی جهت پذیرفته شدگان و بررسی مدارک واصله
- ارائه پيشنهاد در راستاي ارتقاء دانش، مهارت وکارآيي خود و نيروهاي تابعه
- نظارت بر حسن اجراي آييننامهها، مقررات آموزشي و فعالیت واحدهای تابعه
- اجراي برنامههاي درسي ارائه شده توسط گروههاي آموزشي
- نظارت بر حسن برگزاري کلاسهاي مقطع کارشناسي ارشد و دکتری
- صدور گواهيهاي لازم در طول تحصيل براي دانشپژوهان مقطع کارشناسي ارشد و دکتری
- فراهم نمودن بايگاني و مرکز اسناد جهت نگهداري سوابق تحصيلي دانش پژوهان
- رسيدگي به امور مربوط به حضور و غياب، مرخصي ها حذف دروس دانش پژوهان
- نظارت بر فعاليت گروههاي تحت مديريت بر اساس ضوابط، مقررات و اختيارات
- برگزاري شوراي تحصیلات تکمیلی
- تهيهوتنظيم برنامه و محتواي آموزشي کليه رشتهها و واحدهاي درسي با همکاري گروههاي علمي
- انجام تحقيقات و مطالعات در زمينه نوآوريهاي آموزشي و تغييرات و اصلاحات لازم در چارچوب ضوابط
- انجام مطالعات مربوط به سنجش آموزش، وضعيت کمي و کيفي داوطبان، دانشپژوهان، اساتيد و چگونگي روند فعاليتهاي حوزههاي آموزش
- بررسي برنامهها و سرفصلهاي آموزشي از طريق کميتههاي تخصصي مربوط و ارسال به مراجع ذي صلاح جهت تصويب
- اخذ مجوزهاي برگزاري دوره هاي مختلف آموزشي
- نظارت بر تنظيم و اجراي برنامه هاي درسي نيمسالها
- تهيهپيشنويسآييننامهها، دستور العملها، مقررات آموزشي و رويههاي اجرايي با همکاري مديريت ها و کارشناسان جهت تصويب درمراجع ذيصلاح
- بررسي طرح ها و برنامه هاي ارجاعي معاونت آموزش و ارائه راه کارها و پيشنهادات
- نظارت بر نحوه اجراي آيين نامه ها و مقررات آموزشي و ارائه گزارش به مقام مافوق
- ارزيابي کيفيت تدريس اساتيد
- تهيه نقطه نظرات،پيشنهاداتوانتقادات (نظرسنجی)کارشناسان، اساتيدواعضاء هيات علمي درخصوص امورآموزشي و اداری
- تهيه آمار توصيفي و تحليلي از وضعيت هاي مختلف گروه های علمی
- به روز رساني و توسعه سامانه هاي آموزشي
- نظارت بر حسن خدمات و پشتیبانی مورد نياز اساتيد و اعضاء هيأت علمي
- نظارت بر حسن خدمات و پشتیبانی مورد نياز اساتيد و اعضاء هيأت علمي
- نظارت بر کلیه شوراها و کمیته¬های علمی گروه ها
- همکاري با ساير معاونتها و مراکز خارج از مؤسسه جهت تأمين نيازهاي آموزشي آنها حسب تصویب هیأت رئیسه
- نظارت بر حسن اجراي آييننامه تحصيلات تکميلي ، مقررات آموزشي و فعالیت واحدهای تابعه
- انجام امور مربوط به مراحل مختلف پاياننامه نويسي طبق مقررات
- انجام اموردانش آموختگان مقطع ارشد و دکتري
- بررسي طرح ها و برنامه هاي ارجاعي معاونت آموزش و ارائه راه کارها و پيشنهادات
- پيگيري برنامه هاي مختلف در راستاي ارتقاء کيفيت دوره هاي تحصيلات تکميلي
- بررسي سؤالات آزمون جامع از نظر استانداردهاي آزمون سازي با همکاري کارشناسان مربوط
- تلاش در جهت ارتقاء دانش و مهارت خود و نيروهاي تابعه
- انجام کليه امور پشتيباني آموزشي
- ارائه خدمات مورد نياز به اساتيد و اعضاء هيأت علمي در چارچوب ضوابط
- تنظيم وانعقاد قرارداد حق التدريس با اساتيد و همچنين اساتيد راهنما، مشاوره و داوري پايان نامهها
- تنظيم و انعقاد قرارداد پروژهاي با مديران گروههاي علمي دبيران گروهها، نيروهاي اجرايي گروهها و کارشناسان معاونت آموزش
- محاسبه ساعات حضور اساتيد و ارسال به اداري و مالي جهت پرداخت حق الزحمه
- تهيه وتنظيم قراردادهاي مالي معاونت آموزش با مراکز، سازمانها و ارگانهاي مختلف و پيگيري لازم در خصوص عقد قراردادهاي آموزشي و تفاهمنامهها و… ( مانند: مشخص کردن شرايط، تعهدات، مبالغ و.. )