گزارش جلسه دفاع پایان‌نامه جناب آقای امین‌عباس قربانی

گزارش جلسه دفاع پایان‌نامه جناب آقای امین‌عباس قربانی

۲۴ تیر ۱۴۰۳

به حول و قوه الهی جلسه دفاع پایان‌نامه جناب آقای امین‌عباس قربانی، مقطع کارشناسی‌ارشد، رشته مدرسی اخلاق اسلامی شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳ در دانشگاه معارف اسلامی برگزار گردید.
موضوع پایان‌نامه: ویژگی‌های اخلاق اجتماعی روحانیت تراز انقلاب از منظر امامین انقلاب.
استاد راهنما: حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر مجید ابوالقاسم‌زاده.
استاد مشاور: حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر سهراب مقدمی شهیدانی.
استاد داور: حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر صادق گلستانی.
جلسه دفاع، پس از قرائت چند آیه از کلام‌الله مجید و اعلام برنامه توسط استاد محترم راهنما شروع و سپس دانشجو به ارائه گزارشی از پایان‌نامه پرداخت.
در ادامه داوران محترم نظراتشان را مطرح نمودند و بعد دانشجو و اساتید محترم راهنما و مشاور به دفاع از رساله پرداختند. و سپس اساتید برای نمره دانشجو به شور نشسته و بعد از آن صورتجلسه توسط استاد محترم راهنما قرائت گردید و با تشکر دانشجو از اساتید جلسه به اتمام رسید.

 

چکیده پایان‌نامه
روحانیت شیعه به عنوان وارثان انبیا و اولیای الهی، از گذشته تا کنون در هدایت و به سعادت رساندن دنیوی و اخروی مردم نقش بسیار مهمی داشته‌اند به طوری که اگر به وظایف خود عمل نکرده بودند امروزه بسیاری از معارف اهل‌بیت (علیهم‌السلام) به دست ما نرسیده بود. از سویی، با توجه به ظهور انقلاب اسلامی ایران و نقش ویژگی‌های اجتماعی و اخلاقی روحانیت در شکل‌گیری آن، ما را بر آن داشت تا به ویژگی‌های اخلاق اجتماعی روحانیت تراز انقلاب از منظر امامین انقلاب بپردازیم. ازاین‌رو، در پژوهش حاضر که با روش توصیفی و تحلیلی و براساس منابع کتابخانه‌ای صورت گرفته است، در ابتدا به برخی ویژگی‌های بینشی اخلاق اجتماعی روحانیت تراز همچون شناخت کامل از معارف اخلاق اجتماعی و بصیرت نسبت به جایگاه و نقش روحانیت در هدایت بشر، سپس به ویژگی‌های گرایشی مانند احساس محبت و مسئولیت در جهت هدایت افراد جامعه، و امید به خداوند در هدایت افراد جامعه، و در نهایت به ویژگی‌های کنشی ازجمله تبلیغ آموزه‌های دینی و معارف انقلاب اسلامی و شجاعت در دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی، پرداختیم. نتیجه بررسی براساس فرمایشات و آثار امامین انقلاب آن شد که همانطور که ویژگی‌های اخلاق اجتماعی روحانیت در حدوث و شکل‌گیری انقلاب، نقش به سزایی داشته است، در بقا و تداوم آن نیز نقش اساسی دارد.

 

واژگان کلیدی
ویژگی‌های اخلاق، اجتماعی، روحانیت تراز انقلاب، امامین انقلاب، بینشی، گرایشی، کنشی.

منبع خبر: واحد امور پایان نامه ها