گزارش جلسه دفاع پایان‌نامه جناب آقای محمدرسول نصیری

گزارش جلسه دفاع پایان‌نامه جناب آقای محمدرسول نصیری

۲۴ تیر ۱۴۰۳

به حول و قوه الهی جلسه دفاع پایان‌نامه جناب آقای محمدرسول نصیری، مقطع کارشناسی‌ارشد، رشته مدرسی انقلاب اسلامی سه شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۸ صبح در دانشگاه معارف اسلامی برگزار گردید.
موضوع پایان‌نامه: ساختار نظم منطقه‌ای غرب آسیا در اسناد لانه جاسوسی.
استاد راهنما: حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محمدجواد نوروزی.
استاد مشاور: حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر سهراب مقدمی شهیدانی.
استاد داور: حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر هادی شجاعی.
جلسه دفاع، پس از قرائت چند آیه از کلام‌الله مجید و اعلام برنامه توسط استاد محترم راهنما شروع و سپس دانشجو به ارائه گزارشی از پایان‌نامه پرداخت.
در ادامه داوران محترم نظراتشان را مطرح نمودند و بعد دانشجو و اساتید محترم راهنما و مشاور به دفاع از رساله پرداختند. و سپس اساتید برای نمره دانشجو به شور نشسته و بعد از آن صورتجلسه توسط استاد محترم راهنما قرائت گردید و با تشکر دانشجو از اساتید جلسه به اتمام رسید.

 

چکیده پایان‌نامه
با توجه به اسناد و مدارک محرمانه و خیلی محرمانه‌ای که بعد از تسخیر سفارت آمریکا کشف و با زحمت فراوانی مورد بازیابی قرار گرفته است و هم چنین حجم گسترده و متنوعی که در این اسناد وجود دارد، در این پژوهش ساختار نظم منطقه‌ای غرب آسیا طبق روایت اسناد لانه جاسوسی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این پژوهش ساختار غرب آسیا فقط براساس اسناد لانه جاسوسی بررسی می‌شود و ساختار حقیقی امروز منطقه غرب آسیا خارج از عنوان پژوهش می‌باشد؛ بنابراین در این پژوهش با توجه به اسناد یافت شده در اسناد لانه جاسوسی، ساختار نظم منطقه‌ای غرب آسیا در نسبت با آمریکا، شوروی، رژیم صهیونیستی و ایران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به روش توصیفی ـ تحلیلی مورد بررسی قرار گرفته است. در این پژوهش مهم‌ترین موضوعاتی که توسط اعضاء سفارت جاسوسی آمریکا در ایران نسبت به ساختار منطقه‌ای غرب آسیا گزارش شده، بررسی شده و با کنار هم قراردادن مجموعه این مطالب و اسناد، یک تصویر جامع طبق روایت اعضاء سفارت جاسوسی آمریکا در ایران از ساختار نظم منطقه‌ای غرب آسیا به دست می‌آید. برای دستیابی به تصویری که در اسناد لانه جاسوسی نسبت به منطقه غرب آسیا وجود دارد مهم‌ترین مواردی که اعضاء سفارت جاسوسی آمریکا توجه داشته‌اند این موارد است: طرح‌ها، اهداف، روش‌ها، ساختارها و سازمان‌ها، روابط بین کشورها، همکاری و اختلاف بین بازیگران منطقه غرب آسیا با یکدیگر و عوامل خارجی و تأثیرگذار در منطقه، منافع و نیازهای بازیگران، منابع طبیعی کشورهای منطقه گزارش شده است.

 

واژگان کلیدی
اسناد لانه جاسوسی، ساختار نظم منطقه‌ای، غرب آسیا، خاورمیانه، آمریکا.

منبع خبر: واحد امور پایان نامه ها