گزارش جلسه دفاع پایان‌نامه جناب آقای سجاد خازنی

گزارش جلسه دفاع پایان‌نامه جناب آقای سجاد خازنی

۳۰ بهمن ۱۳۹۹

به حول و قوه الهی جلسه دفاع پایان‌نامه جناب آقای سجاد خازنی، مقطع کارشناسی‌ارشد، رشته مدرسی معارف اسلامی رشته مدرسی اخلاق اسلامی دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۵ در دانشگاه معارف اسلامی برگزار گردید.

موضوع پایان‌نامه: اخلاق انقلابی‌گری.
استاد راهنما: جناب آقای دکتر محمدجواد فلاح.
استاد مشاور: جناب آقای دکتر سیاه‌پوش.
استاد داور: حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر صادق گلستانی.

جلسه دفاع، پس از قرائت چند آیه از کلام‌الله مجید و اعلام برنامه توسط استاد محترم راهنما شروع و سپس دانشجو به ارائه گزارشی از پایان‌نامه پرداخت.
در ادامه داوران محترم نظراتشان را مطرح نمودند و بعد دانشجو و اساتید محترم راهنما و مشاور به دفاع از رساله پرداختند. و سپس اساتید برای نمره دانشجو به شور نشسته و بعد از آن صورتجلسه توسط استاد محترم راهنما قرائت و در آخر سوگندنامه توسط دانشجو خوانده شد.

 

چکیده پایان‌نامه
انقلاب اسلامی ایران برای رسیدن به اهداف معنوی و مادی خویش ارزش‌ها و باید‌هایی دارد. اصول و قواعد اخلاقی یکی از معیار‌هایی است که اگر در حیطه انقلابی‌گری مورد توجه قرار نگیرد، افرد از مسیر انقلاب منحرف می‌شوند. در این پایان نامه تلاش شده است تا بر اساس آموزه‌های اخلاق اسلامی و استفاده از منابع کتابخانه‌ای به روش توصیفی ـ تحلیلی مهم‌ترین اصول اخلاق انقلابی‌گری مورد بازخوانی قرار گیرد و ضمن تبیین اصولی چون، عدالت خواهی، بصیرت، غیرت، مقاومت، آمادگی، اتقان، به مهم‌ترین چالش‌های انقلابی‌گری در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مثل اخلاق نقد انقلابی، اعتراض، مطالبه گری، اخلاق انقلابی‌گری در تولید، توزیع و مصرف، عرق ملی، آتش به اختیار و معاشرت پرداخته شود. نتیجه آنکه در عرصه سیاسی برای پیشرفت جامعه، انتقاد، اعتراض، مطالبه گری و عدالت خواهی لازم و ضروری است اما باید مشفقانه و نه مغرضانه، در جهت اصلاح و نه تخریب صورت پذیرد. حفظ کرامت نیروی کار و رعایت ارزش‌های اخلاقی در زمینه تولید اقتصادی باعث پیشرفت چشم گیر می‌شود. در توزیع بنابر ارکان عدالت، مالکیت مطلق الهی و اخوت، لازم است انصاف و مدارا را رعایت کرده، از احتکار نیز پرهیز شود. انفاق و مواسات نیز لازمه اخلاق انقلابی‌گری در یاری به محرومان می‌باشد. مصرف باید در حد کفاف باشد و مصارف مترفانه مذموم است. با توجه به برنامه دشمن در تهاجم فرهنگی، صیانت از فرهنگ، حفظ غیرت دینی و عرق ملی ضروری می‌باشد و کوتاهی دیگران رافع مسؤلیت اخلاقی هر یک از آحاد جامعه نمی‌باشد. معاشرت با دوست و دشمن گاه ضروری اما دارای اصولی و ضوابطی است که برای تأثیر گذاری و نشر فرهنگ و یا جلو گیری از اثرات سوء دشمنان اجرای آن لازم و ضروری می‌باشد.

 

واژگان کلیدی
اخلاق انقلابی‌گری، انقلاب اسلامی، اخلاق اسلامی، اخلاق انقلابی، انقلابی‌گری.

منبع خبر: واحد امور پایان نامه ها