گزارش جلسه دفاع پایان‌نامه جناب آقای مسلم موحدی‌راد

گزارش جلسه دفاع پایان‌نامه جناب آقای مسلم موحدی‌راد

۲۴ بهمن ۱۴۰۰

به حول و قوه الهی جلسه دفاع پایان‌نامه جناب آقای مسلم موحدی‌راد، مقطع کارشناسی‌ارشد، رشته توسعه و تبلیغ فرهنگ دینی گرایش مشاوره سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۰ در دانشگاه معارف اسلامی برگزار گردید.
موضوع پایان‌نامه: سلامت معنوی همسران با تأکید بر منابع اسلامی و تدوین بسته آموزشی آن.
استاد راهنما: حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر جدیری.
استاد مشاور: جناب آقای دکتر محمدرضا بنیانی.
استاد داور: حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عبدالاحد اسلامی.
جلسه دفاع، پس از قرائت چند آیه از کلام‌الله مجید و اعلام برنامه توسط استاد محترم راهنما شروع و سپس دانشجو به ارائه گزارشی از پایان‌نامه پرداخت.
در ادامه داوران محترم نظراتشان را مطرح نمودند و بعد دانشجو و اساتید محترم راهنما و مشاور به دفاع از رساله پرداختند. و سپس اساتید برای نمره دانشجو به شور نشسته و بعد از آن صورتجلسه توسط استاد محترم راهنما قرائت و در آخر سوگندنامه توسط دانشجو خوانده شد.

 

چکیده پایان‌نامه
هدف پژوهش حاضر، شناسایی مولفه‌های سلامت معنوی همسران، مفهوم‌پردازی سلامت معنوی همسران بر اساس آن مؤلفه‌ها و در نهایت تهیه بسته آموزشی سلامت معنوی همسران با تأکید بر منابع اسلامی بود. در بخش اول تحقیق، که شناسایی مؤلفه‌های سلامت معنوی همسران بود، از روش توصیفی تحلیلی و روش استفاده از نظر خبرگان و در قسمت دوم که تعیین میزان روایی بسته آموزشی سلامت معنوی همسران بود از روش استفاده نظرات خبرگان استفاده شد. یافته‌های پژوهش در بخش اول که شناسایی مؤلفه‌های سلامت معنوی همسران با تأکید بر منابع اسلامی بود: عبارت است از: ۹ مؤلفه کلی، که در سه بعد شناختی، عاطفی و رفتاری تقسیم می‌گردند. مؤلفه‌های شناختی عبارت‌اند از «باور به ارزشمندی ازدواج و زندگی مشترک، باور به ارزشمندی خود و همسر، آگاهی همسران نسبت به معارف دین، آگاهی از چگونگی تعامل صحیح با همسر»، مؤلفه عاطفی عبارت است از «احساس مثبت نسبت به همسر» و مؤلفه‌های رفتاری عبارت‌اند از «رفتارهای عبادی همسران، رفتارهای اخلاقی همسران، رفتارهای عاطفی همسران، رفتار جنسی همسران». بخش دوم، طراحی بسته آموزشی سلامت معنوی همسران با تأکید بر منابع اسلامی بود: که در یازده جلسه آموزشی تدوین گردید که عبارت بود از: جلسه اول: معارفه و آشنایی با یکدیگر و دوره؛ جلسه دوم: باور به ارزشمندی ازدواج و زندگی مشترک؛ جلسه سوم: باور به ارزشمندی خود و همسر، و افزایش آگاهی نسبت به معارف دین؛ جلسه چهارم: احساس مثبت نسبت به همسر و آگاهی از نحوه تعامل صحیح با همسر؛ جلسه پنجم: رفتارهای عبادی همسران (مرتبط با خدا)؛ جلسه ششم: رفتارهای عبادی همسران (مرتبط با دیگران)؛ جلسه هفتم: رفتارهای عاطفی همسران؛ جلسه هشتم: رفتار جنسی همسران؛ جلسه نهم: رفتارهای اخلاقی همسران؛ جلسه دهم: رفتارهای اخلاقی همسران (تکمیلی)؛ جلسه یازدهم: جمع‌بندی، نتیجه‌گیری و ختم جلسه.

 

واژگان کلیدی
بسته آموزشی، سلامت معنوی، همسران، منابع اسلامی.

 

منبع خبر: واحد امور پایان نامه ها