گزارش جلسه دفاع پایان‌نامه جناب آقای محمد مهدی محلوجی

گزارش جلسه دفاع پایان‌نامه جناب آقای محمد مهدی محلوجی

۲۵ اسفند ۱۴۰۰

به حول و قوه الهی جلسه دفاع رساله جناب آقای محمد مهدی محلوجی، مقطع کارشناسی‌ارشد، رشته مدرسی معارف اسلامی گرایش انقلاب اسلامی شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۶ در دانشگاه معارف اسلامی برگزار گردید.
موضوع پایان‌نامه: تأثیر اندیشه‌های شیعی بر مقاومت اسلامی فلسطین با تأکید بر جنبش صابرین.
استاد راهنما: جناب آقای دکتر یعقوب توکلی.
اساتید مشاور: جناب آقای دکتر خدادادی.
اساتید داور: جناب آقای دکتر مرتضی شیرودی.
جلسه دفاع، پس از قرائت چند آیه از کلامهالله مجید و اعلام برنامه توسط استاد محترم راهنما شروع و سپس دانشجو به ارائه گزارشی از رساله و انجام اصلاحات درخواستی اساتید محترم داوران در جلسه پیش‌دفاع پرداخت.
در ادامه داوران محترم به نقد رساله پرداخته و نظرات خودشان را مطرح نمودند و بعد دانشجو و اساتید محترم راهنما و مشاور به نقد داوران پاسخ داده و یا برخی را پذیرفتند تا اصلاح شود. سپس اساتید به جهت ارزشیابی پایان‌نامه به شور نشسته و نمره را مشخص نمودند. به بعد از آن صورتجلسه توسط استاد محترم راهنما قرائت و در آخر سوگندنامه توسط دانشجو خوانده شد.

 

چکیده پایان‌نامه
موضوع فلسطین در عصر کنونی همواره به عنوان یکی از موضاعات مهم در جهان اسلام مطرح بوده است و دولت‌ها و ملت‌های آزاده سعی کرده‌اند به روش‌های مختلف از ملت فلسطین حمایت کرده و مسیر را برای آزادی هرچه زودتر قدس باز کنند. با توجه به وجود قشرها و گروه‌های سیاسی مختلف در میان ملت فلسطین، آشنایی هر چه بیشتر و بهتر و همچنین شناخت پتانسیل‌های موجود در میان گروه‌های فلسطینی باعث درک صحیح و واقع بینانه نسبت به آن‌ها و در نتیجه اتخاذ تصمیم‌های صحیح جهت حمایت و تقویت ملت فلسطین خواهد شد. در این پژوهش پیرامون تأثیر اندیشه‌های سیاسی شیعه بر مقاومت مردم فلسطین و میزان تأثیرگذاری آن در ساحت اندیشه و رفتار تحقیق شده است شاید به توان یکی از تأثیرات مستقیم اندیشه‌های شیعی بر مقاومت اسلامی فلسطین را تشکیل جنبش صابرین در غزه دانست؛ جنبشی که از دل جنبش جهاد اسلامی، نزدیک‌ترین گروه به جمهوری اسلامی ایران بیرون آمده است. در این پژوهش سعی شده است در حد توان و با توجه به اطلاعات و منابع موجود به علل و عوامل شکل‌گیری، اصول و مبانی اعتقادی، اهداف و میزان و حیطه فعالیت‌های این جنبش در غزه پرداخته شود.

 

واژگان کلیدی
فلسطین، صابرین، اندیشه شیعی، مقاومت، غزه.

منبع خبر: واحد امور پایان نامه ها