گزارش جلسه دفاع پایان‌نامه جناب آقای محمد حسن فراشیانی

گزارش جلسه دفاع پایان‌نامه جناب آقای محمد حسن فراشیانی

۲۱ فروردین ۱۴۰۱

به حول و قوه الهی جلسه دفاع پایان‌نامه جناب آقای محمد حسن فراشیانی، مقطع کارشناسی‌ارشد، رشته توسعه و تبلیغ فرهنگ دینی گرایش مدیریت فرهنگی چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰ صبح در دانشگاه معارف اسلامی برگزار گردید
موضوع پایان‌نامه: راهبردهای گسترش فعالیت‌های فرهنگی در عرصه بین‌الملل بر اساس اندیشه‌های مقام معظم رهبری.
استاد راهنما: جناب آقای دکتر رحمانی.
استاد مشاور: جناب آقای دکتر معصومی‌راد.
استاد داور: حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر رضا ابروش.
جلسه دفاع، پس از قرائت چند آیه از کلام‌الله مجید و اعلام برنامه توسط استاد محترم راهنما شروع و سپس دانشجو به ارائه گزارشی از پایان‌نامه پرداخت.
در ادامه داوران محترم نظراتشان را مطرح نمودند و بعد دانشجو و اساتید محترم راهنما و مشاور به دفاع از رساله پرداختند. و سپس اساتید برای نمره دانشجو به شور نشسته و بعد از آن صورتجلسه توسط استاد محترم راهنما قرائت و در آخر سوگندنامه توسط دانشجو خوانده شد.

 

چکیده پایان‌نامه
بی‌شک راهبردهای گسترش فعالیت‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، بر گرفته از تعالیم اسلامی و استمرار سیاست‌های بنیان گذار انقلاب اسلامی است، که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، از نظر قانونی و شرعی عهده‌دار این امر مهم هستند. از نظر قانونی، به این جهت که قانون اساسی کشور جمهوری اسلامی ایران وظیفه سیاست‌گذاری کلان نظام را به ولی‌فقیه سپرده است و بسیاری از نهاد‌های بزرگ فرهنگی کشور زیر نظر مستقیم و غیرمستقیم معظم‌له مدیریت می‌شوند. از نظر شرع مقدس اسلام نیز بر اساس ولایت مطلقه فقیه، نظر ولی‌فقیه در تمامی حوزه‌های نظام جمهوری اسلامی، حجت است. و همه اعضای جامعه، مکلف به پیاده کردن آن هستند. بر همین اساس پژوهش پیش‌رو، در پی ترسیم راهبردهای گسترش فعالیت‌های فرهنگی از نظر معظم‌له در عرصه نظام بین‌الملل است. روش این پژوهش، روش کیفی و از نوع کتابخانه‌ای بوده و برای این منظور، ابتدا مهمترین سخنان ایشان در حوزه پیشرفت فرهنگی بررسی شده و سپس سایر داده‌ها از طریق مطالعه کتب و پژوهش‌های مرتبط جمع آوری شده است. و سپس با روش تحلیل مضمون به دسته‌بندی و تحلیل داده‌ها پرداخته شده است. و در نهایت راهبردهای مد نظر مقام معظم رهبری استخراج و ارائه شده است.

 

واژگان کلیدی
راهبرد، راهبردهای فرهنگی، فعالیت‌های فرهنگی، عرصه بین‌الملل، مقام معظم رهبری.

منبع خبر: واحد امور پایان نامه ها