گزارش جلسه دفاع پایان‌نامه جناب آقای ابوالفضل پریمی

گزارش جلسه دفاع پایان‌نامه جناب آقای ابوالفضل پریمی

۶ مهر ۱۴۰۱

به حول و قوه الهی جلسه دفاع پایان‌نامه جناب آقای ابوالفضل پریمی، مقطع کارشناسی‌ارشد، رشته توسعه و تبلیغ فرهنگ دینی گرایش مدیریت فرهنگی سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۸ در دانشگاه معارف اسلامی برگزار گردید.
موضوع پایان‌نامه: چالش‌ها و راهکارهای فرهنگی فراروی انقلاب اسلامی از منظر رهبری.
استاد راهنما: جناب آقای دکتر رحمانی.
استاد مشاور: جناب آقای دکتر باقی نصرآبادی.
استاد داور: حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر رضا ابروش.
جلسه دفاع، پس از قرائت چند آیه از کلام‌الله مجید و اعلام برنامه توسط استاد محترم راهنما شروع و سپس دانشجو به ارائه گزارشی از پایان‌نامه پرداخت.
در ادامه داوران محترم نظراتشان را مطرح نمودند و بعد دانشجو و اساتید محترم راهنما و مشاور به دفاع از رساله پرداختند. و سپس اساتید برای نمره دانشجو به شور نشسته و بعد از آن صورتجلسه توسط استاد محترم راهنما قرائت و در آخر سوگندنامه توسط دانشجو خوانده شد.

 

چکیده پایان‌نامه
تغییراتی که در تکنولوژی‌های جدید ارتباطی در عرصه جهانی شدن و تبادلات فرهنگی، نقش‌های درون خانواده، بعد جمعیتی، کارکردها، شیوه و سبک زندگی و نحوه گذران اوقات فراغت و… صورت می‌پذیرد توانسته اقتصاد، سیاست و فرهنگ را تحت‌تأثیر قرار دهد و در نهایت به تغییرات اجتماعی و تغییر در رفتار و ارزش‌های فرهنگی جوانان و تحولات فرهنگی منجر می‌شود. به عبارتی تغییرات و تحولاتی که در غرب تحت عنوان مدرنیته و جهانی شدن اتفاق افتاده است پیامدهایی را از طریق دنیای اطلاعات و ارتباطات بر سراسر نقاط دیگر جهان به جای گذاشته است. چالش‌هایی که پیش‌روی انقلاب اسلامی به عنوان تنها پرچم‌دار نظام تشیع در سراسر عالم است ناشی از دشمنی دیرینه نظام سلطه با این تفکر می‌باشد و از همین رو این دسته تفکرات، تمامی تلاش خود را برای مقابله با جریان اصیل تشیع مبذول داشته‌اند. در این نوشتار با استفاده از منابع کتابخانه‌ای و مبسوط، به موضوع چالش‌های فرهنگی از دیدگاه مقام معظم رهبری پرداخته و ابتدا به بیان چالش‌ها و در ادامه بررسی عوامل و علل مقابله با آنان از دیدگاه این اندیشمند می‌پردازیم.

 

واژگان کلیدی
تحولات فرهنگی، ارتباطات، آسیب‌شناسی، تمدن اسلامی، بی‌هویتی، فرهنگ ایرانی اسلامی.

منبع خبر: واحد امور پایان نامه ها