گزارش جلسه دفاع پایان‌نامه سرکار خانم سمیه جلال‌آبادی فراهانی

گزارش جلسه دفاع پایان‌نامه سرکار خانم سمیه جلال‌آبادی فراهانی

۶ مهر ۱۴۰۱

به حول و قوه الهی جلسه دفاع پایان‌نامه سرکار خانم سمیه جلال‌آبادی فراهانی، مقطع کارشناسی‌ارشد، رشته مدرسی معارف اسلامی گرایش آشنایی با منابع اسلامی یک‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۰ در دانشگاه معارف اسلامی برگزار گردید.
موضوع پایان‌نامه: پرسش‌های آخرتی و آثار تربیتی آن در قرآن مجید.
استاد راهنما: حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر فاکر میبدی.
استادان داور: حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محمدهادی منصوری، جناب آقای دکتر علیرضا کمالی.
جلسه دفاع، پس از قرائت چند آیه از کلام‌الله مجید و اعلام برنامه توسط استاد محترم راهنما شروع و سپس دانشجو به ارائه گزارشی از پایان‌نامه پرداخت.
در ادامه داوران محترم نظراتشان را مطرح نمودند و بعد دانشجو و اساتید محترم راهنما و مشاور به دفاع از رساله پرداختند. و سپس اساتید برای نمره دانشجو به شور نشسته و بعد از آن صورتجلسه توسط استاد محترم راهنما قرائت و در آخر سوگندنامه توسط دانشجو خوانده شد.

 

چکیده پایان‌نامه
پرسش اصلی تحقیق که به روش تحلیل متن انجام شده، این است که: مطابق با متن و تعلیم قرآن کریم، کدام پرسش‌ها در عرصه قیامت یا درباره قیامت مطرح است و این پرسش‌ها کدام آثار تربیتی را در پی دارند؟ در زمینه اهمیت این مساله باید گفت که جهان آخرت، پرسش‌های مرتبط با این جهان و آثار متصل بدان از تاملاتی است که به حکم عقل و شرع برای انسان ضروری می‌باشد. قرآن کریم، به عنوان واپسین کتاب آسمانی برای هدایت بشر، در زمینه عالم آخرت به طرح و تبیین و تشریح مسائل مرتبط به این عالم پرداخته است. این کتاب جامع با کلام رسای خود پرسش‌های مخاطبان کلام وحی را ـ که عمدتا به نحو مشترک در سرشت آدمیان تعین یافته است ـ پاسخ گفته است. پیداست که این پرسش‌ها و پاسخ‌ها به تعالیم نظری و عملی معیّن منتهی می‌شوند و تعالیم مذکور در تأسیس یک سبک زندگی دینی و خدامحور تعیّن می‌یابند.

 

واژگان کلیدی
توحید عملی، تربیت اسلامی، جهان آخرت، سبک زندگی دینی، قرآن کریم.

منبع خبر: واحد امور پایان نامه ها