گزارش جلسه دفاع پایان نامه سرکار خانم فاطمه بیات

گزارش جلسه دفاع پایان نامه سرکار خانم فاطمه بیات

۱۵ مهر ۱۳۹۹

به حول و قوه الهی جلسه دفاع پایان نامه سرکار خانم فاطمه بیات، مقطع کارشناسی ارشد، رشته مدرسی معارف اسلامی گرایش انقلاب اسلامی پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۷صبح در دانشگاه معارف اسلامی برگزار گردید
موضوع پایان نامه: تاثیرات فرهنگی حوزه های علمیه خواهران در جمهوری اسلامی ایران.
استاد راهنما: حجت الاسلام و المسلمین دکتر باباپور
استاد مشاور: جناب آقای دکتر یعقوب توکلی
استاد داور: حجت الاسلام و المسلمین دکتر قنبری نیک
جلسه دفاع، پس از قرائت چند آیه از کلام الله مجید و اعلام برنامه توسط استاد محترم راهنما شروع و سپس دانشجو به ارائه گزارشی از پایان نامه پرداخت.
در ادامه داوران محترم نظراتشان را مطرح نمودند و بعد دانشجو و اساتید محترم راهنما و مشاور به دفاع از رساله پرداختند. و سپس اساتید برای نمره دانشجو به شور نشسته و بعد از آن صورتجلسه توسط استاد محترم راهنما قرائت و در آخر سوگندنامه توسط دانشجو خوانده شد.

چکیده پایان نامه
انقلاب بزرگ اسلامی ایران دستاورد‌های مختلفی برای کشور به ارمغان آورد و در پرتو آن نهاد‌های علمی بسیاری شکل گرفت. در این میان حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان یکی از نهاد‌های فرهنگی، به دلیل روح دینی، نظام‌مند بودن، حمایت از بانوان جامعه، گستردگی در سطح کشور و تعداد قابل توجه دانش آموختگان منحصر به فرد است.
دغدغه و سوال اصلی در این پژوهش آن است که حوزه‌های علمیه خواهران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چه تأثیرات فرهنگی بر جامعه و خانواده داشته است؟ در تحقیق و بررسی این سوال از روش ادغامی توصیفی تحلیلی و میدانی استفاده شده است.
هدف این نوشتار پرداختن به ابعاد و جنبه هاى اثربخشى حوزه‌های علمیه خواهران در زمینه‌های مختلف فرهنگی است. از مهمترین یافته‌ها در این تحقیق می‌‌توان به دستیابی بسیاری از بانوان به علوم دینی، تربیت اساتید و مبلغان توانمند، توسعه علوم اسلامی و راه اندازی نظام آموزشی، تبلیغ و تبیین آموزه‌های دین، معارف و ارزش‌های اسلامی، نشر کتب و مقالات معتبر علمی و پژوهشی در دفاع از باورهای اصیل اسلام و انقلاب، شکل‌گیری نشست‌ها و همایش‌های معتبر ملی اشاره کرد.
بدیهی است حفظ این دستاوردهای افتخارآفرین، نیازمند شناسایی و شناخت تأثیرات حوزه‌های علمیه خواهران و رفع موانع پیش روی آن است. از این رو انجام این پژوهش نقش بسزایی در انگیزه بخشی و معرفی جایگاه حوزه‌های علمیه خواهران در جمهوری اسلامی ایران را دارد تا به مددالهی زمینه‌ساز تحول عظیم فرهنگی در کشور شود.

واژگان کلیدی
حوزه‌های علمیه خواهران، تأثیرات فرهنگی، جمهوری اسلامی ایران،انقلاب اسلامی.

منبع خبر: واحد امور پایان نامه ها