گزارش جلسه دفاع پایان‌نامه سرکار خانم زینب ضرغامی

گزارش جلسه دفاع پایان‌نامه سرکار خانم زینب ضرغامی

۲۲ دی ۱۳۹۹

به حول و قوه الهی جلسه دفاع پایان‌نامه سرکار خانم زینب ضرغامی، مقطع کارشناسی‌ارشد، رشته مدرسی معارف اسلامی گرایش انقلاب اسلامی پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳ در دانشگاه معارف اسلامی برگزار گردید.

موضوع پایان‌نامه: شیوه‌های جذب مخالفان کرد به انقلاب اسلامی.
استاد راهنما: جناب آقای دکتر یعقوب توکلی.
استاد مشاور: جناب آقای دکتر داود فیض افرا .
استاد داور: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی لیالی.

جلسه دفاع، پس از قرائت چند آیه از کلام‌الله مجید و اعلام برنامه توسط استاد محترم راهنما شروع و سپس دانشجو به ارائه گزارشی از پایان نامه پرداخت.
در ادامه داوران محترم نظراتشان را مطرح نمودند و بعد دانشجو و اساتید محترم راهنما و مشاور به دفاع از رساله پرداختند. و سپس اساتید برای نمره دانشجو به شور نشسته و بعد از آن صورتجلسه توسط استاد محترم راهنما قرائت و در آخر سوگندنامه توسط دانشجو خوانده شد.

 

چکیده پایان‌نامه
امروزه نظام جمهوری اسلامی ایران در معرض خطرات و تهدیدات کشورهای منطقه‌ایی و فرامنطقه‌‌ایی است. دشمنان برای رسیدن به اهداف خود با ایجاد واگرایی بین اقوام مختلف، به طرق گوناگون سعی در ایجاد یأس و نا امیدی واختلاف افکنی بین نظام جمهوری و اقوام را دارد. احزاب سیاسی کُرد مخالف انقلاب اسلامی نیز برای القای افکار خود و رسیدن به اهدافشان، از هر روشی (رسانه، اختلافات مذهبی، آشوب و…) بهره گرفته؛ با کمک و همکاری دشمنان منطقه‌ایی و فرامنطقه‌ایی درصدد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی هستند و مناطق کُرد نشین را تبدیل به مناطق امنیتی نموده و مانع توسع یافتگی آن شده‌اند. بدین جهت سؤال اصلی پژوهش این می‌باشد که شیوه‌های مطلوب جهت جذب مخالفان کُرد به انقلاب اسلامی چیست؟ فرضیه پژوهش درپاسخ به سؤال تحقیق این است که اتخاذ سیاست‌های مبتنی بر همگرایی در سه بستر سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، موجب جذب مخالفان خواهد شد. لذا برای تحلیل بهتر فرضیه و رسیدن به نتایج مطلوب در فرضیه، این پژوهش به بررسی علل واگرایی و همگرایی قوم کُرد پرداخته است و سپس سیاست‌های مبتنی بر همگرایی را با روش کتابخانه‌ایی و تحلیلی رویدادها توضیح خواهد داد.

 

واژگان کلیدی
قوم کُرد، همگرایی، واگرایی، ناسیونالیسم قومی، هویت طلبی.

منبع خبر: واحد امور پایان نامه ها