گزارش جلسه دفاع پایان‌نامه سرکار خانم عفت طاهری

گزارش جلسه دفاع پایان‌نامه سرکار خانم عفت طاهری

۲۴ تیر ۱۴۰۳

به حول و قوه الهی جلسه دفاع پایان‌نامه سرکار خانم عفت طاهری، مقطع کارشناسی‌ارشد، رشته توسعه و تبلیغ فرهنگ دینی گرایش تبلیغ دین شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴ در دانشگاه معارف اسلامی برگزار گردید.
موضوع پایان‌نامه: سیره تبلیغی و ارتباطی سردار شهید سلیمانی.
استاد راهنما: جناب آقای دکتر داوود رحیمی سجاسی.
استاد مشاور: حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محسن قنبری‌نیک.
استاد داور: جناب آقای دکتر سعید امیرکاوه.
جلسه دفاع، پس از قرائت چند آیه از کلام‌الله مجید و اعلام برنامه توسط استاد محترم راهنما شروع و سپس دانشجو به ارائه گزارشی از پایان‌نامه پرداخت.
در ادامه داوران محترم نظراتشان را مطرح نمودند و بعد دانشجو و اساتید محترم راهنما و مشاور به دفاع از رساله پرداختند. و سپس اساتید برای نمره دانشجو به شور نشسته و بعد از آن صورتجلسه توسط استاد محترم راهنما قرائت گردید و با تشکر دانشجو از اساتید جلسه به اتمام رسید.

 

چکیده پایان‌نامه
بی‌تردید شهید سلیمانی، صاحب مکتب در عرصه‌های اخلاق، معنویت، ولایت‌مداری و مدیریت نظامی است؛ چنانکه مقام معظم رهبری(دام‌ظله) فرموده است: «… که ما به حاج‌ قاسم سلیمانی ـ شهید عزیز… به چشم یک فرد نگاه نکنیم؛ به آن‌ها به چشم یک مکتب نگاه کنیم. سردار شهید عزیز ما را با چشم یک مکتب، یک راه، یک مدرسه‌ درس‌آموز، با این چشم نگاه کنیم». شخصیت جامع الاطراف حاج قاسم سلیمانی گفتمانی چند بعدی را رقم زد که بدون درک صحیح ابعاد مختلف این گفتمان، اخلاق سیاسی ایشان به درستی فهم نخواهد شد. هدف این تحقیق بررسی سیره تبلیغی ارتباطی شهید سلیمانی بود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه جمع‌آوری داده‌ها کیفی و مبتنی بر تحلیل مضامین مصاحبه‌ها بود. داده‌های این تحقیق برگرفته از کتب و مقالات مربوطه و مصاحبه با ۸ نفر از استاد دانشگاه، فرمانده نظامی و همرزم شهید سلیمانی می‌باشد. یافته‌های این تحقیق نشان داد که الگوی سیره تبلیغی ارتباطی شهید سلیمانی شامل مقوله‌های اصلی؛ معنویت و جهان بینی دینی و مذهبی شهید سلیمانی، اهتمام و توجه به والدین، خانواده، دوستان و خانواده شهدا، مشخصه‌های اصلی شخصیتی شهید سلیمانی، ارتباط شهید سلیمانی با زیردستان و همرزمان، اهمیت شهدا و فرهنگ شهادت در باورهای شهید سلیمانی و توصیه‌های سردار به مسئولان بود که این مقوله‌های اصلی شامل ۲۲ مقوله فرعی بود. این مطالعه ویژگی‌های شخصیتی و همچنین سیره‌های تبلیغی ارتباطی شهید سلیمانی را نشان می‌دهد و در برگیرنده مفاهیمی برای توسعه ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی است.

 

واژگان کلیدی
شهید سلیمانی، سیره تبلیغی شهید سلیمانی؛ شخصیت شهید سلیمانی، الگو.

منبع خبر: واحد امور پایان نامه ها