گزارش جلسه دفاع پایان نامه سرکار خانم محبوبه ابراهیمی ورکیانی

گزارش جلسه دفاع پایان نامه سرکار خانم محبوبه ابراهیمی ورکیانی

۲۳ بهمن ۱۳۹۷

به حول و قوه الهی جلسه دفاع پایان نامه سرکار خانم محبوبه ابراهیمی ورکیانی، مقطع کارشناسی ارشد، گرایش اخلاق اسلامی پنج شنبه ۱۸/بهمن/۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۵ در دانشگاه معارف اسلامی برگزار گردید

موضوع پایان نامه سرکار خانم محبوبه ابراهیمی ورکیانی: حیاء حمق و تاثیر آن در روابط زوجین.

استاد راهنما: حجت الاسلام و المسلمین دکتر میرسپاه.

استاد مشاور: سرکارخانم دکتر شهابی

اساتید/استاد داور: جناب آقای دکتر محمد جواد فلاح.

جلسه دفاع، پس از قرائت چند آیه از کلام الله مجید و اعلام برنامه توسط استاد محترم راهنما شروع و سپس دانشجو به ارائه گزارشی از پایان نامه خود پرداخت.

در ادامه داوران/داور محترم نظرات خودشان را مطرح نمودند و بعد دانشجو و اساتید محترم راهنما و مشاور به دفاع از پایان نامه پرداختند. و سپس اساتید برای نمره دانشجو به مشورت پرداخته و بعد از آن صورتجلسه توسط استاد محترم راهنما قرائت شد.

چکیده
عمیق‌ترین و موثر‌ترین روابط زندگی انسان یعنی روابط زناشویی، با آسیب‌هایی مواجه می‌باشد. یکی از این آسیب‌ها حیاء نادرست در روابط همسران است که با تعبیر حیاء حمق از آن یاد می‌شود و به طور مستقل مورد بررسی و تحلیل قرار نگرفته است. اهمیت این موضوع در آثار فردی، خانوادگی و اجتماعی است که بر آن مترتب است و درعین حال عدم توجه پژوهشگران به این موضوع مهم و تأثیر گذار است. علاوه بر این از اهمیت حیاء حمق جنبه اخلاقی، در این جهت است که فضیلت اخلاقی حیا را به رذیله تبدیل نموده و آثار مخرب اخلاقی به همراه خواهد داشت.
هدف این پژوهش، مطالعه تأثیر حیاء حمق بر روابط همسران می‌باشد که با روش کنابخانه‌ای پی گیری شده است.
بر اساس نتایج این پژوهش، رابطه مثبت و معناداری میان حیاء حمق و روابط همسران به دست آمد. یافته‌های این تحقیق نشان دادند که بین حیاء حمق و هریک از متغیرهای رابطه عاطفی، رابطه جنسی و رابطه اجتماعی همسران رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و آثار این حیا تمام اقسام روابط زناشویی را شامل می‌شود و باید از آن دوری نمود. نیز در این تحقیق، دلایل و راه‌های درمان حیاء حمق در روابط همسران مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.

واژگان کلیدی
حیا، حیاء حمق، روابط زناشویی، روابط عاطفی، روابط جنسی، روابط اجتماعی.

منبع خبر: واحد امور پایان نامه ها