گزارش جلسه دفاع پایان‌نامه جناب آقای مرتضی قمقامی ورکی

گزارش جلسه دفاع پایان‌نامه جناب آقای مرتضی قمقامی ورکی

۱۸ مهر ۱۴۰۳

به حول و قوه الهی جلسه دفاع پایان‌نامه جناب آقای مرتضی قمقامی ورکی، مقطع کارشناسی‌ارشد، رشته توسعه و تبلیغ فرهنگ دینی گرایش مدیریت فرهنگی سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱ در دانشگاه معارف اسلامی برگزار گردید.

موضوع پایان‌نامه: تحلیل فعالیت های فرهنگی دانشگاه سوربن فرانسه.

استاد راهنما: جناب آقای دکتر جعفر رحمانی.

استاد مشاور: حجت الاسلام و المسلمین دکتر رضا ابروش.

استاد داور: حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد علیزاده.

جلسه دفاع، پس از قرائت چند آیه از کلام الله مجید و اعلام برنامه توسط استاد محترم راهنما شروع و سپس دانشجو به ارائه گزارشی از پایان‌نامه پرداخت.

در ادامه داوران محترم نظراتشان را مطرح نمودند و بعد دانشجو و اساتید محترم راهنما و مشاور به دفاع از رساله پرداختند. و سپس اساتید برای نمره دانشجو به شور نشسته و بعد از آن صورتجلسه توسط استاد محترم راهنما قرائت گردید و با تشکر دانشجو از اساتید جلسه به اتمام رسید.

 

چکیده رساله:
در عصر کنونی و با سرعت تغییرات فریبنده ی جهانی، فرهنگ ها دستخوش تحولات فراوانی قرار دارند. دانشگاه ها بعنوان کلیدی ترین نهاد حفظ میراث فرهنگی و داعیه دار جریان سازی در جامعه، وظیفه ی خطیر و حساسی در این برهه ی زمانی دارند. دانشگاه سوربن در قلب پاریس، پایتخت کشور فرانسه ؛ بزرگ علمدار فرهنگ غربی، به خوبی این رسالت خویش را فهم کرده است و تمام تجربیات هفتصد ساله ی خود را پشتوانه ی تبیین سیاست های راهبردیِ پیش رو قرار داده است. سوربن در عمق فعالیت های فرهنگی خویش، توجه ویژه ای به تعریف راهبردهایی منتهی به حفظ فرهنگ فرانسوی دارد. برقراری ارتباطات گسترده با مراکز علمی و فرهنگی جهان را گام اول، و دست برتر فرهنگی در این ارتباطات را، گام دوم فعالیت های خود می شمارد. یکپارچگی و فرانسوی سازی جهان را در عین احترام به تنوع ها، ولو در ظاهر، دنبال می کند. از رسانه ها و فعالیت های مختلف رسانه ای به هیچ وجه غفلت نمی کند و بعنوان یک دانشگاه جامع، مسیر ترویج فرهنگ فرانسوی را یکه تاز بودن در مرزهای دانش می داند.
در تحلیل وسعت فعالیت های فرهنگی سوربن باید به عمق بخشیدن به گستره ی این فعالیت ها و توسعه ی جبهه های نبرد فرهنگی در دهکده ی جهانی اشاره کرد.

واژگان کلیدی
دانشگاه سوربن، فرهنگ، فرهنگ فرانسوی، فعالیت‌های فرهنگی.

منبع خبر: واحد امور پایان نامه ها